Zdraví

O krásu je třeba pečovat i zevnitř

Kdo z nás si je stoprocentně jistý tím, že žije zdravě? No řekla bych, že zřejmě nikdo 😀

Co ale můžeme dělat proto, abychom byli co nejzdravější, nejkrásnější a nejšťastnější? No prostě zkrátka budeme dělat vše, jak nejlépe umíme. Ostatně, kdo z vás četl knihu ČTYŘI DOHODY?

http://www.youtube.com/results?search_query=%C4%8Dty%C5%99i+dohody

Dělat vše, jak nejlépe dovedu, tím myslím skutečně volit takové alternativy, které jsou ty nejlepší a nejvhodnější pro náš život a naši mysl. S tím souvisí úplně všechno, takže i cvičení a zdravé jídlo. Pokusím se do článku shrnout ty nejzajímavější a nejfunkčnější postřehy o jídle, co jsem nastřádala za poslední dva roky a pak vám i popíšu, jak a co cvičím 🙂

V pravidelnosti je základ…

To bych ráda vyzdvihla. Sama jsem na sobě poznala, že když dělám věci pravidelně, všechno funguje, jak má a samovolně se koriguje. Když tělu pravidelně dáváte všechno co potřebuje, tak Vám na oplátku také bude pravidelně dávat, co potřebujete vy – zdraví, krásu, štěstí, veselou náladu apod. Ono to tak vážně funguje.

Podle mého názoru např. uzobávání před a po jídle je to nejhorší, co můžeme udělat pro náš metabolismus a naše zdraví. Protože jedno rajče sem, paprika tam, sýr a šunka (byť je to třeba zdravé jídlo) strašlivě rozháže náš pravidelný příjem potravy a my jsme pak nafouklí, protože to tělo nedokáže tak rychle zpracovat. Nejhorší jsou v tomto oslavy – tzv. „uďobávačky“, jednohubky, brambůrky. Podle mě nejde ani tak o to, že je to nezdravé. Tělo potřebuje skutečně vše. Problém je, že to sťápeme, sníme toho hodně a tělo to nechápe.

Já jím takto:

Podle toho, kdy vstanu mám SNÍDANI: vločky s medem, jogurt s banánem nebo klidně i chlebík se šunkou a sýrem (to jen ale když vím, že ten den třeba poběžím 12 km trasu, aby vydrželi svaly. Jinak ne.), vajíčka se zeleninou – moc k tomu nechci jíst pečivo.

Za 3 hodiny od snídaně – OBĚD: většinou maso s přílohou: ryba, kuřecí směs, vepřové, krůtí. Většinou fakt prostě maso a něco k tomu. Snažím se taky mít na talířku hodně zeleniny, třeba květák a brokolici nebo mrkvičku či rajče.

(Já nepočítám žádné kalorie ani složení, prostě jím střídmě, pravidelně a snažím se jíst hlavně zdravě).

Za 3 hodiny od oběda-ODPOLEDNÍ SVAČINA: salát se zrníčky, nebo jen nakrájená mrkev a rajče, okurek z misky – je to většinou zelenina a nějaké „zrní“. Třeba slunečnicová semínka, nebo i oříšky = kvalitní tuk.

Za 3 hodiny VEČEŘE: To je většinou salát a maso. Nejraději mám k večeři rybu s rajčaty a mozzarelou, k tomu třeba ještě něco zeleného, ale takto MI to bohatě stačí. Někdy si dám znova to, co bylo k obědu – takže si takto navečer dám i hodně rýže, někdy těstoviny – ale pouze, když mě další den čeká dlouhý běh.

Za 3 hodiny od večeře a 3 hodiny před spaním: MALÁ SVAČINKA: To je většinou jen něco malého k zakousnutí, abych neměla hlad – tvaroh, sýr, rajče. Hlavně nejím už ovoce, odpoledne ani večer. To jím jen dopoledne.

Někdy ještě mezi snídaní a obědem svačím banán nebo jablko, jakékoli přírodní ovoce, občas tyčinku od Nutrendu.

Nebojme se jíst nezdravé…

Já si klidně ráda zajdu do mekáče nebo KFC, sním si bůček a vypiju víno. No a? Počítá se jen to, co je pravidelně. Ne to, co je občas. Samozřejmě to nesmí být naše výmluva nebo záminka, abychom mohli jíst nezdravě pořád. Ale sem tam něco nezdravého je taky zdravé.

To mě právě štve. Spousta lidí si myslí, že když takové věci nebude jíst, bude to ok. Takové věci nejezme, když začínáme hubnout, to je logické. Ale po čase, až naše tělo zesílí a získá co potřebuje, můžeme si občas mekáč taky dovolit.

Metabolismus je díky pravidelnosti a zdravé stravě už naučený, že funguje stejně pořád dokola stejně, protože má tělo zdravou stravu, pravidelný příjem, tekutiny a pohyb. No a potom nám prostě zvládne spálit tuky navíc. A to je přece bezva – TO CHCEME!

Není to jen o stravě….

Abychom byli zdraví, krásní a mladí zvenku i zevnitř, k tomu nestačí jen strava nebo pohyb. Co by nemělo chybět je hlavně ZDRAVÁ MYSL a zkrátka pohoda, smíření se sebou samotným, s tím jací opravdu jsme a vnímat sami sebe co nejlépe, v tom nejlepším světle. Protože když se smíříme s tím, co máme a co nám bůh nadělil, potom se nám to všechno začne ve skutečnosti líbit. Takže když pořád nadáváme jak máme velký zadek, křivý nos nebo až příliš mnoho pupínků po těle – no a? Prostě jsme to my a jsme takto sami sebou. Když TOHLE příjmeme, hubnutí a zdravý životní styl bude mnohem jednodušší. Bude to všechno zábava a ne týrání a přemáhání se cvičit a jíst zdravě.

Tak a teď něco ke CVIČENÍ

Už několikátý rok cvičím Jillian Michaels videa. Přidávám link, kdybyste se chtěli dozvědět, kdo to je a co dělá:

https://www.jillianmichaels.com/about

Je to úžasná trenérka. Dokáže vyhecovat, má spoustu programů na cvičení, každý většinou začne s 30 Day Shred. Je to super cvičení na měsíc – 10 dní cvičíte level 1, pak dalších 10 dní level 2 a posledních 10 dní v měsíci level 3. Jste lepší a lepší, zlepšujete se. Najednou vybíháte schody jak nic, sprintem chytnete bus a nebo uběhnete 21 km 1/2 Marathonu. Je to skvělý pocit, když zvládnete jednu takovou sérii cvičení.

VÝHODY:

+ Cvičíte DOMA:

                         Nikdo vás neotravuje, s nikým se nedělíte o posilovací stroj nebo místo na cvičení, nikdo vás nevidí, můžete u toho být trapní jak chcete a ještě navíc si taky můžete cvičit v čemkoli chcete. Což je fajn!!

+ Náklady NULA:

                          Nic to nestojí. Žádné předražené hodiny ve fitku, které jsou většinou stejně neefektivní. Stáhnete video, koupíte podložku a činky a je to.

+ Výsledky EFEKTIVNÍ:

                           Já to miluju, protože se u toho opravdu DOST nadřu. Prokládá posilovací cviky s vlastní váhou s kardiem, je to efektivní, rychlé (za 30 minut máte hotovo) a intenzivní cvičení. Cítíte změny rychle, ale musíte prostě zdravě jíst a dodržet to – zkrátka denní cvičení. Ale tak je to nejlepší! Protože je to pravidelně a ne že jednou za týden si zajdu do posilovny, tam se zničím že nemůžu 4 týdny chodit a myslím si, jak jsem pro sebe udělal dobře.

U holek stačí 30 minut denně na zpevnění a štíhlou namakanou postavu. Pracuje se s vlastní váhou, což je nejzdravější. Neničím si tělo na strojích.

Jasně, že se můžu plést. Nejsem žádný odborník, ale takhle to vnímám já.

NEVÝHODY:

…žádné nejsou… 😀

Další mojí aktivitou je BĚH!! To je moje velká vášeň za poslední roky. Nevím proč mě to tak baví, ale odmala jsem byla spíše na vytrvalostní sporty, takže mi nevadí běžet i 12 km. Mám to ráda.

Na závěr bych ještě dodala, že každý z nás má rád něco jiného a každému vyhovuje jiný styl. Nemusíte každý den cvičit Jill a obden běhat jako já. Můžete dělat jiné sporty, mít jiné návyky a jiné intervaly. Co se však počítá je, že děláte něco pro své zdraví a chcete se ve svém těle cítit dobře. A to je základ!


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *